Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2018 09:09 - Военната операция в Русия за Сирия е твърде евтина
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 489 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Военната операция в Русия за Сирия е твърде евтина
  • Януари 14-ти, 2016 в 19:05 ч

image

https://masterok.livejournal.com/2723249.html?fbclid=IwAR2tCfhQrpgtqw_3wcSNffLlNLiOrzPCx5rwJU-w9FJWjSIJqks5DEjdke4

Военните експерти на НАТО са изумени от точността, с която руските самолети са постигнали цели в Сирия. Това  пише  "Rossiyskaya Gazeta" във връзка с австрийското издание на Contra Magazin.

Основната идея на западните експерти е, че старите руски самолети удрят старите съветски въздушни бомби също толкова добре, а често дори по-добре от западната коалиция с техните скъпи и прецизни оръжия.

В Сирия, разбира се, има най-новите руски бомбардировачи и те изпълняват най-сложните бойни мисии. Но основната тежест на работата на фронта се носи от старите Su-24 и Su-25, макар и модернизирани. А все още бомбардированите от съветски бомби падат върху главите на терористи, които са в големи количества в оръжейни складове. В същото време точността на бомбардировките е също така поразителна за заслугите на руските военни инженери, които в резултат на въвеждането на технологията SITREP са постигнали тези резултати.

image

 

SITREP е система, която ви позволява да анализирате позицията и целевите данни за въздухоплавателното средство, скоростта на вятъра, атмосферното налягане и други параметри, които могат да повлияят на полета на бомба и да изберат оптималната точка за бомбардиране. Системата позволява от височина до 6000 метра да удари с отклонение само на 3-4 метра от целта, което не е от съществено значение за боеприпаси и висока мощност.

"Докато НАТО, особено Съединените щати, инвестира огромни суми пари в високотехнологични оръжия и системи за пълна контрол, Русия използва техническите си възможности за свеждане до минимум на разходите", казва Контра Магазин.

Факт е, че прецизни оръжия се появяват само за намаляване на военните разходи. Основните разходи са за боеприпаси - Германия по време на Втората световна война прекара за тях 60% от военния бюджет, СССР - почти половината. По време на войната във Виетнам САЩ похарчиха 7,7 милиона бомби, харчеха поне 110 милиарда долара и пътуваха с въздушен транспорт, но не постигнаха резултат.

Според изчисленията високорисковите оръжия, причинени от натискането на целта с първото изстрелване (пускане, изхвърляне), осигуряват трикратни спестявания само за боеприпаси. Ако дойдете тук разходите за гориво, поддръжка, заплата за военните, плащания в случай на смърт или нараняване и т.н. - тогава ползата е огромна.

Въпреки това, с освобождаването на върха на популярността, високоточни оръжия започват да се покачват бързо. Ракетата за круиз Tomahawk - консумативи с висока точност на войната - струваше няколко стотин хиляди долара по време на операция Desert Storm. Сега - един и половина милиона. Един екскалибур 155-мм насочен снаряд струва на американската армия 50 хиляди долара (и това е обект на мащабно производство). Повечето обекти, унищожени по такъв скъп начин, са няколко пъти по-малко.

Русия използва и любимия асиметричен метод - използвайки най-новите технологии, направили високо прецизни стари бомби, които наследили много от Съветския съюз.

На Запад те се опитват да не говорят открито за това, но Вашингтон вече официално призна, че военната операция в Сирия е твърде евтина за Русия, а руската ВКС може да бомбардира от много дълго време.

 

image

 

Системата Gefest на SVP-24 разширява диапазона от тактики, които са на разположение на пилотите при търсене на цел, постигане на цел, насочване и подаване на въздушни удари. Използването на нова навигационна и навигационна система позволява бомбардиране от свободна маневра, без да влиза в зоната на унищожаване на средствата за защита на противниковите обекти. Според специалистите на 2-ро въздушно командване и командване на отбраната при бойната употреба на SVP-24 Gefest са потвърдени всички обявени параметри - повече от 3 пъти е възможно да се увеличи точността на въздушните удари на Су-24М, както и надеждността на навигационния и навигационния комплекс. Значително успя да увеличи времето за ежедневна бойна атака.

В момента Su-24 продължава да бъде основата на самолетните авиомодели от първа линия. Su-24 или T-6 (според кодификацията на НАТО, Fencer е фехтовач) е съветски / руски бомбардировач от първа линия с променлива шамандура. Въздухоплавателното средство е проектирано да извършва нападения с ракетни бомби в сложни и прости метеорологични условия, нощни и дневни, включително на ниски височини, с целево унищожаване на цели както на сушата, така и в морето.

 

 

 

image

От 2011 г. средната възраст на руските бомбардировачи Su-24, които са били в експлоатация с Военновъздушните сили, е 25-27 години. Първоначално около 60-70% от флота на тези въздухоплавателни средства е планирано да бъде заменен с модерен Su-34, а останалата част от самолета трябва да бъде модернизирана до версия Su-24M2. Обаче вариантът М2 все пак беше решен да бъде изоставен. От 2012 г. насам 124 бомбардировачи Su-24M са били в експлоатация с руските военновъздушни сили. Пунктът Su-24M, разположен в базата на Shagol, ще бъде оборудван със системата SVP-24 Gefest до края на 2013 г.

Известно е, че след окончателната оценка на борбата с усъвършенстваните версии на Su-24M по време на Петдневната война руското министерство на отбраната реши да изостави по-нататъшната модернизация на съществуващите авангардни бомби Su-24M, съгласно варианта Su-24M2, предложен от компанията Sukhoi (OKR Gusar ") И избра да надстрои Su-24M според опцията, предложена от ZAO Gefest и T.

Понастоящем модернизираните по този проект самолети Су-24М са в експлоатация с 3 военни области на страната - Западна, Централна и Южна. Същевременно модернизацията на самолети Su-24M, съгласно предложението на Gefest и T, се извършва както в редиците, така и в предприятията за ремонт на самолети. С течение на времето всички съществуващи самолети Su-24M ще получат нова навигационна и навигационна система SVN-24 Gefest.

В същото време е важно да се отбележи, че първоначално представителите на руските военновъздушни сили бяха доста готини към развитието на компанията Хефест и Т. Но през 1999 г. алжирските военновъздушни сили проявиха интерес към тази програма за модернизация. По поръчка на тази страна, Su-24M беше тестван, оборудван с непълна SVP-24 Gefest комплекс, като основен изпълнител тук бе разработчикът на бомбардировача. Резултатите от тестовете напълно задоволяваха Военновъздушните сили на африканската държава и от 2001 г. насам в Алжир започна операцията на модифицираните бомбардировачи Su-24MK. В този случай алжирските военновъздушни сили получиха бомбардировачи с нова версия на софтуера, поради което самолетът беше придружен от представители на създателя на SVP-24.

image

В този контекст няколко въздухоплавателни средства също бяха модернизирани за руските ВВС. През 2004-2005 г. тези машини се оказаха отлични по време на големите военни учения на страните от ОНД, наречени "граница". Руските военновъздушни сили извършиха изчерпателен анализ на бомбардировачите Su-24M, оборудвани с нова навигационна и навигационна система в пробна експлоатация, а през същата година препоръчаното оборудване за SVP-24 беше прието от военновъздушните сили на страната. Въпреки това, историята на Су-24М Хефест беше донякъде забавена. Всичко беше окончателно решено едва през октомври 2008 г., когато системата на SVP-24 беше официално приета от руските въоръжени сили.

Използването на комплекса SVP-24 прави възможно постигането на намаляване на разходите за авиационните комплекси при едновременно увеличаване на тяхната ефективност, което е възможно благодарение на "общата технология": изграждане на бордови системи на единна основа и на един принцип. В същото време, по време на модернизацията на Su-24M, външният вид на автомобила и оборудването на пилотската кабина не се променя. Заменете само обекта за наблюдение и навигация. Освен това, инсталирането на нови агрегати с по-малък размер се осъществява в същите седалки и съединители, което позволява усъвършенстване на бомбардировачите точно в предните линии, като се използват технически и оперативни услуги.

Инсталирането в самолета на новия комплекс SVP-24 може значително да подобри точността на бомбардирането на земни цели дори при доста трудни атмосферни условия. Тази система е специално разработена за интегриране на направлявани боеприпаси със сателитно насочване и се състои от наземни автоматизирани комплекси за обучение и контрол на полетни мисии и бордово оборудване, които са взаимосвързани с един специален софтуер. Същевременно в комплекса SVP-24 се внедрява комплексна обработка на информацията, като се отчитат значителен брой фактори, които влияят върху точността на бойната употреба и навигацията на бомбардировача, особено по време на маневриране.

image

Комплексът SVP-24, въведен в експлоатация през 2008 г., сега се произвежда масово. Тази система е предназначена да използва всички съществуващи, както и обещаваща номенклатура на оръжия, включително контролирани такива. Уникалността на системата се състои в това, че тя може да бъде модифицирана за използване с различни видове носители - не само бойни самолети, но и хеликоптери. Комплексът SVP-24 Gefest може да бъде инсталиран на MiG-27, Su-24M, Tu-22M3, бойни тренировки L-39, както и на атакуващи хеликоптери Ka-50 и Ka-52.

Постепенно нови бомбардировачи, оборудвани с тази система, влизат в бойните части. В същото време отговорите на бойните пилоти за новия целеви и навигационен комплекс са доста недвусмислени: "в битка само в Хефест". Използването на SVP-24 позволява да се постигне точността на бомбардировките с конвенционални свободно падащи бомби, сравними с тези на CAB. И ако вземем предвид фактора за надеждност на въоръженията, тогава вероятността да ударим вражески обекти Су-24М със SVP-24 с обикновени бомби е дори по-висока, отколкото с помощта на регулируеми бомби или UR, въпреки че един бомбардировач може да използва всички видове прецизни оръжия - ракети въздух-на-повърхност.

Модернизацията на сухопътния бомбардировач Su-24M в Su-24M със SVP-24 е много добър пример за интегриран подход към проблема. В сравнение с много други варианти за модернизиране на самолетите, усъвършенстването на GEFEST и Т струва много малко, но в резултат на това военните получават самолет, който е в състояние да унищожи цели с конвенционални бомби с точност, която не е достъпна за всички модерни ОАБ. В този случай бомбардировачът се интегрира в "цифровото бойно поле", а диагностиката на всички бордови системи на превозното средство се провежда "както е". Огромен брой плюсове и практически не минуси. В същото време работата по усъвършенстването на други руски самолети по някакъв начин спря.

 

източници ]



Гласувай:
3



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39738833
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031